Lapsesõbraliku Mõtlemise klubi

03/09/2021

Autor: Tiia Must

Lapsesõbraliku Mõtlemise klubi loodi lapsest lähtuvast töökultuurist huvitatud Võru linna lasteaedade õpetajatele. Esimene haridusõhtu toimus 23. oktoobril 2017. aastal. Soodsa võimaluse lõi projekt “Lapsest lähtuva õpikogukonna loomine Võru Lasteaias Okasroosike”, mille kaudu sai klubi loomise mentoriks Jaana Koger. Klubi esmaseks eesmärgiks sai linna õpetajatele võimaluste loomine mõtete ja kogemuste jagamiseks. Hoolsa projektide esitluste käigus avastasid õpetajad, et teistele esinemine ja oma kogemustest rääkimine polegi nii hirmus. Lisaboonuseks oli see, et esitlust ette valmistanud rühmameeskonnad analüüsisid oma tööd ja said tegelikkuses iseendale pai teha.

2018. aasta sügisel kutsus Lapsesõbraliku Mõtlemise klubi endaga liituma maakonna lasteaedade õpetajaid. Mõttekaaslasi tuli erinevatest lasteaedadest ning klubis käima nad jäidki. Klubi tavapärases päevakavas olid projektide esitlused ning arutelud erinevatel teemadel. Eriti headel päevadel rõõmustas mõni klubi liige kuulajaid oma koolituskogemuse jagamise või lühiloenguga. Kahjuks ei ole me osanud toime tulla keeruka ajaga, mis jättis märtsis 2020 toimunud klubiõhtu siiani viimaseks. Kas proovida kohtumist internetis? Kas osalejad saaksid sama hea tunde kui vahetu silmside puhul? Kas esitletud projektid oleksid sama head või oleks sealt puudu see müstiline „miski”, mida samas ruumis koos olemine pakub? Paar kuud tagasi astus ühel ajurünnaku- üritusel minu juurde tuttava näoga, aga maskeerunud naine. Ta küsis: „Millal te meid jälle koolitama hakkate? ” Äratundmine ja piiritu rõõm tulid ühekorraga – meid on ikkagi vaja!

Niisiis oleme valmis jätkama ja edasi uurima, mida lapsest lähtumine täpsemalt tähendab. Küsimusi on palju ja neid tekib koosmõtlemise käigus aina juurde. Eks see ongi koos õppimise üks aluseid.

Krista Hütsi ja Tiia Must, klubi eestvedajad Võru Okasroosikese lasteaiast

Seotud postitused

Arvamustalgud II – Kokkuvõte aruteluringist

Arvamustalgud II – Kokkuvõte aruteluringist

Mõttemustrite seminari teises osas vaatasime, mida konkreetset saaks juba nüüd ja praegu mõttemustrite muutmiseks teha lasteaia õppejuht, juht ja õpetaja. Kõigist perspektiivist peeti oluliseks Lapsest lähtuva tegevuskultuuri rakendamist (kui teekonda – nii esimeste...

read more