Värvimaailma teema sisenes meie rühma naaberrühma kaudu. Selgus, et naabritel on väga vahva värvi teema tulekul ning tundus võimatu oma rühma lapsi sinna mitte kaasata. Džungliteema tõusis esile, kuna enamus meie rühma lapsi on sündinud ahvi aastal ning ahv on olnud oluline loom nende jaoks.
Värvimaailma sisenesime läbi rohelise ja roosa värvi. Kuna varasemalt oleme värvide segamisega tutvunud ja värvidega mänginud, siis seekord võtsime värvide segamise süvitsi ette. Kuna džunglis on palju rohelist, siis hakkasime peale rohelisega. Kuidas põhivärvidest rohelist värvi saada? Kuidas saada helerohelist? Kuidas saada tumerohelist? Kerkis uus küsimus, millisele pinnale segatud värvid kanda? Seekord kasutasime ajalehte. Õpetajal oli juba algusest peale plaan, et segatud rohelised värvid kasutada ära džungliteemaliste dekoratsioonide tegemisse. Väikest paberketti olime lastega juba jõuluajal teinud, nüüd aga muutsime mastaapi ja tegime eriti suured paberketid, mida kasutasime rühmaruumis džunglinurga dekoreerimiseks.
Teise värvina keskendusime roosale. Kuna ühes rühma nurgas roosad lilled olid, siis tuli mõte olemasolevat roosat võimendada ja lisada nüansse. Roosa on laste seas populaarne värv ja kuna meie rühmas ühel lapsel oli suur huvi kristallide vastu, siis läbi roosa värvi oli plaan ka segada erinevaid kristallitoone. Kuidas saada punasest värvist roosat, seda lapsed juba teadsid, kuid mis juhtub kui roosale lisada erinevaid värve?
Harjutasime ka värvikaardi tegemist: roosa + must=?, roosa + sinine=?, roosa + kollane=?, roosa + roheline=?. Värvikaardi tegemine aitab meeles pidada tehtut. Värvisegamine paelub last, kuid ilma kaardita ei pruugi olla võimalik sama tooni uuesti luua. Eriti kui segatakse kokku erinevaid pooltoone ja värvisegusid. Rühmaruumi lõime värvisegamise nurga, kuhu lapsel on vaba juurdepääs. Väljas on põhivärvid ning must ja valge. Üks, mis kindel, kõik rühma lapsed teavad, et kui segada kokku KÕIK värvid, siis saab pruuni.
Valmissegatud erinevad toonid roosat värvi kandsime paberlilledele. Et värvi oleks kuhugi panna, voltisime ajalehtedest paberlilli. Lastele pakkus suurt huvi paberlillede voltimine. Võimalik oli teha terava ja ümara kroonlehega lilli. Läks aega, et laps saaks aru, missuguse käärilõike tagajärjel tuleb teravatipuline ja missuguse lõike järel ümar kroonleht. Roosa eri toonid kandsime valminud paberlilledele.
Kui džungel meie rühmaruumis ilmet hakkas võtma, asus džunglisse elama ahv (gorilla). Et ahv näljas poleks, valmistati kiiresti talle toiduks esialgu banaane (paber ja värvipliiats), hiljem ka passioone ja mangosid. Nüüd oli aeg küps muutmaks mängusavann mängudžungliks ja banaaniistanduseks. Voltisime, lõikasime ja liimisime banaanitaimi ning joonistasime värvipliiatsiga banaane ja ahve, mis lõigati välja ja kleebiti taimele.
Džungliteema raames vaatasime õppefilme džunglis elavatest loomadest ja lindudest ning Borneo pärismaalaste tegemistest ja eluolust. Õppefilmi vaatamise järgselt tõid lapsed välja, mis neid filmis kõige rohkem kõnetas ning printisime paelunud loomad, putukad või taimed paberile ning panime õppeseinale välja. Üheks põnevaks taimeks osutus kanntaim, mis sööb putukaid või looma väljaheiteid ja mis on meil nüüd oma džunglinurgas päriselt kasvamas. Rohelisest ateljeest kolisime džunglinurka taimed, mis looduslikult troopilises kliimas kasvavad.
Ühe meie rühma lapse suurest huvist kristallide vastu uurisime lähemalt erinevaid poolvääriskive ja pärleid. Kust kristallid pärist on? Kuidas kristalle leitakse? Rühmaruumis oli vaatamiseks väljas ametüsti lihvimata tükid.
Olime jõudnud alustada ka kaltsuvaiba kudumisega. Vanu rõivaid on kogunenud nii lastelt kui õpetajatelt. Kaltsuvaiba tegemine aitab lapsel mõista, mis moodi kangas tekib. Pärismaalaste eluoluga tutvudes selgus, et nemad põimivad erinevaid taimi onnide ehitamiseks, lihtsa kanga saamiseks. Ka puukoort kasutati rõiva tegemiseks. Kaltsuvaiba tegemisel sai laps proovida kanga lõikamist, hiljem valida endale meelepäraseid ribasid ning neid vaiba sisse põimida.
Piazzal olevates värvimaailmades käisime värvi tunnetamas ja mustreid joonistamas. Kasutasime projektorit erinevate piltide/ mustrite valmistamiseks. Sel korral said lapsed aru projektori kasutamise põhimõttes ning õppisid ise erinevaid pilte ja mustreid looma. Valguse ja varjuteemad on saanud palju selgemaks. Piazza on muutunud popiks vabamängu kohaks, kus lemmikmängusks on “laavamäng” – algselt oli oluline, et projektor kiirgaks punast valgust, lapsed proovisid vältida laava sisse astumist. Hiljem päikeselistel päevadel läks varjumäng edasi õuealal. Kõik tahtsid erinevaid varjupilte luua ja ka teise lapse tehtud pilti pildistada. Järgmisel päeval hakati juba varjuteatrit ja varjufilme tegema. Rühmaruumis vahetasime välja akendel olevad paberist puuvõrad välja rohelisest kilest lehtede vastu.
Piazzal läbi valguse ja varju harjutasime ka meeskonnaööd. Kopeerisime suurele paberile varjuliblika kontuurid ühistööna ning hiljem paarides ühistööna (5 last laua taga, igaüks kellegagi paaris) värvisime liblikatiivad. Igaüks koordineeris oma tegevuse lapse tegevusega, kellega ta paaris oli. Laps jälgis, et tiivad saaksid värvitud peegelpildis, sest liblikad tiivad on ju peegelpildis identsed.
Kokanduses degusteerisime ahvide toite. Kuidas maitsevad banaanid koos roheliste lehtega? Tegime kollast ja rohelist smuutit. Matemaatikat ja lugemist harjutasime läbi džungliteemaliste värvipiltide, kus värvikoodi leidmiseks tuli lahendada matemaatilisi tehteid ja lugeda kokku värvinimetus.
Kokkuvõtteks: Laps on harjutanud põhivärvidest uute värvide segamist, saadud uute värvide edasist toonimist. Iga laps teab, et kui kõik värvid kokku segada, tuleb pruun. Laps on harjutanud voltimist, lõikamist, mustrite tegemist. Lisaks individuaaltööle on laps harjutanud paaristööd, tiimitööd nii kujutavastegevuses kui ka matemaatikas. Laps on süvitsi tunnetanud valguse ja varju pakutavat ja õppinud ise manipuleerima nii tehisliku kui loodusliku valgusallika ja erinevate objektide tekitatud varjuga. Lapse maailmapilt on avardunud troopilises kliimavöötmes toimuvaga läbi filmi, raamatute ja kohale toodud nö päris asjade/taimede abil. Laste mängu on jõudnud valgus ja vari, kristallide otsimine ja kaevandamine, mürginooltega saagi püüdmine.
Projekti jätk: Laste soovil oleme aeg-ajalt projekti juurde tagasi tulnud. Kujutasime linde nii 2D-na kui ka 3D-na. Laste arvates oli džunglisse vaja linde, eriti papagoid. Inspiratsiooni saadi multifilmist “Rio”. Algselt oli idee teha siniaara perekond koos Blue, Pärli ja nende poegadega. Kuna tegemisi oli palju ning värvilist sinist paberit ka ei olnud piisavalt, siis valmis hoopis üks impressionistlikes värvitoonides kirju paberpapagoi skulptuur.